Koploper ROG een maatje te groot voor DWA/Argo
WINSUM -De korfballers van DWA/Argo moesten afgelopen zaterdag hun meerdere erkennen in ROG uit Groningen. De Stadjers waren in de eerste helft al zeer productief geweest, want halverwege was het 11-18. Uiteindelijk werd het duel afgesloten bij de stand 18-28.
Bij DWA/Argo stond zaterdag Antoin Streurman aan de kant en verder was het team van trainer-coach Lisette Hamminga compleet.
ROG, dat tot zaterdag nog alle wedstrijden had gewonnen, bleek een ploeg die gemakkelijk scoorde. Hoewel DWA/Argo in de beginfase nog wel mee kon komen, was het verschil al snel gemaakt. Via 3-3, door treffers van Tom van der Laan (2) en Yarin Smedema, werd het 3-6. Na 5-6 met doelpunten van Tycho Schuuring en Sjouke Hoekstra liep ROG weer met rake schoten uit naar 5-9. DWA/Argo had duidelijk meer schoten nodig om tot treffers te komen dan de gasten en dat verschil werd in de slotfase van de eerste helft helemaal duidelijk. Nadat DWA/Argo op 9-11 was gekomen, onder meer door treffers van Sanne Schuuring (2), Tom van der Laan en Sjouke Hoekstra, zette de kampioenskandidaat nog een keer aan. Via 9-14 en 10-14 werd het voor rust nog 10-18 in het voordeel van ROG. De gasten schoten in deze fase met scherp. Tycho Schuuring bepaalde de ruststand op 11-18.
Na de pauze was het scoreverloop meer gelijk opgaand. DWA/Argo kon echter niet meer dichterbij komen. Steeds als de thuisploeg scoorde had ROG weer een antwoord klaar. Via 13-19 en 16-21 werd het uiteindelijk 18-28.
Scores DWA/Argo: Sanne Schuuring (6), Tom van der Laan (3), Tycho Schuuring (3), Sjouke Hoekstra (3), Yarin Smedema (1), Twan Eshuis (1) en Lynn van der Kroft (1).
DWA/Argo moet komende zaterdag de eerste return spelen en deze is meteen weer tegen ROG. De wedstrijd start om 17.30 uur op sportpark Noorddijk in Groningen.











