Kornelis Prins Lid van Verdienste Futsal Winsum
WINSUM – Het was vrijdag een prachtige avond bij Futsal Winsum, met een BBQ, een mooie wedstrijd, een quiz, bedankjes voor vrijwilligers, prijsuitreikingen en vooral veel gezelligheid. Maar het absolute hoogtepunt kwam als verrassing voor één persoon in het bijzonder. Na het uitreiken van de bedankjes aan de vrijwilligers werd Kornelis Prins door voorzitter Job Tigelaar naar voren geroepen. In een mooie toespraak blikte hij terug op Kornelis’ indrukwekkende geschiedenis bij Futsal Winsum, die al begon bij de oprichting van de club. Als speler maakte hij eerst furore in de selectie, maar helaas kwam daar door blessures eerder een einde aan dan gehoopt.
Daarna heeft Kornelis zich jarenlang op indrukwekkende wijze ingezet in verschillende bestuursrollen: als voorzitter van de technische commissie, hoofd sponsorzaken, voorzitter, secretaris en momenteel als penningmeester. Daarnaast is hij altijd enorm betrokken geweest bij de club en initiatiefnemer van talloze activiteiten, zoals de seizoensafsluiting, sponsortoernooien en quizavonden.
Kortom: voor niemand kwam het als een verrassing dat Kornelis deze avond werd gehuldigd en het welverdiende speldje van “Lid van Verdienste” opgespeld kreeg. Al sinds de oprichting is hij een echt boegbeeld van Futsal Winsum.
Henk Sok en Dennis Kauw, beiden al Lid van Verdienste, waren deze avond aanwezig om Kornelis persoonlijk te feliciteren. Daarmee telt de club met trots vijf Leden van Verdienste, waarbij ook met respect en dankbaarheid teruggedacht aan Joop Krüger en Ton Jansen, die de club in het verleden zijn ontvallen.











